آبسه دندان و این تاثیرات منفی

آبسه دندان و این تاثیرات منفی

درمان آبسه دندان از چه طرقی امکانپذیر است چگونه می توانیم بفهمیم دندانمان آبسه کرده است چه توضیحات و توصیه هایی در این زمینه لازم است در پیش بگیریم چرادندان  آبسه میکند راه حل های موثر در این باره چگونه اند عوارض و پیامدهای آبسه در دندان به چه صورت است؟

آبسه‌های دندانی نوعی عفونت هستند که در دندان‌ها و لثه‌ها بروز می‌کنند. آبسه می‌تواند سبب بروز درد، عفونت باکتریایی و پوسیدگی دندان را فراهم کند. این نوع از عفونت‌ها در میان افرادی که به بهداشت دهان و دندان اهمیت نمی‌دهند متداول است.
عوامل بروز آبسه‌های دندانی
عامل بروز این عفونت‌ها وجود و رشد باکتری در بافت نرم حفره دندان، استخوان‌های صورت و گردن است. دندان عفونی‌شده که از مراقبت‌های بهداشتی مناسب بی‌بهره است به‌احتمال بسیار زیاد باعث بروز آبسه می‌شود. فقدان بهداشت دهان و دندان می‌تواند عامل ایجاد حفره در دندان‌ها و گسترش عفونت به لثه‌ها شود.
علائم و نشانه‌های آبسه‌های دندانی
– علائم و نشانه‌های آبسه دندانی عبارت‌اند از: ورم دهان و صورت و بروز درد. در مواردی که عفونت بسیار زیاد است علائمی مانند تب، استفراغ، لرز و اسهال بروز می‌کند.
– اما همه علائم و نشانه‌های آبسه دندانی به موارد فوق محدود نمی‌شوند. علائم دیگر عبارت‌اند از: التهاب لثه‌ها، تورم دهان، بروز درد پس از لمس کردن دندان، لثه عفونی و ناتوانی در باز کردن دهان
عوارض آبسه‌های دندانی
– باکتری‌های موجود در حفره دندانی می‌توانند به گونه‌ها، لثه‌ها، گلو، زبان، استخوان فک و صورت نفوذ کنند. وقتی بافت‌ها عفونی شوند، آبسه دندانی بسیار دردناک می‌شود.
– چرک‌ها در محلی که عفونی‌شده جمع شده و به‌تدریج دردناک می‌شوند تا پس از تجویز دارو توسط دندان‌پزشک یا انجام دادن عمل جراحی خارج شوند.
– برخی اوقات عفونت به حدی گسترش می‌یابد که می‌تواند راه‌های تنفسی بیمار را مسدود کرده و تنفس را با اشکال مواجه کند.
درمان آبسه‌های دندانی
دردی که پس از بروز آبسه‌های دندانی نمایان می‌شود را می‌توان با مصرف ایپوبروفن و … تسکین داد. پس از باز شدن آبسه باید دهان را با آب گرم شست‌وشو داد. آبسه دندانی به‌خودی‌خود بهبود نمی‌یابد. دندان‌پزشک پس از تجویز دارو، تخلیه عفونت و ترمیم پوسیدگی، آن را درمان می‌کند.
پیشگیری کردن از بروز آبسه‌های دندانی
مسواک زدن روزانه، نخ دندان کشیدن و مراجعه مرتب به دندان‌پزشک از بروز آبسه‌های دندانی جلوگیری می‌کنند

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟