چگونه دندان هایمان را در خانه سفید کنیم؟

چگونه دندان هایمان را در خانه سفید کنیم؟

همه ی افراد به دنبال روش های هستند که بتوانند دندان های خود را سفید کنند تا بتوانند از طریق لبخند زدن دیگران را جذب خود کنند. اما برای سفید کردن دندان های خود نه حاضر هستند که پول یا وقت خود را برای درمان خانگی صرف کنند و استفاده کردن از ژل و نوارهایی که در داروخانه ها به فروش می رسند خوششان نمی آید در این مقاله از بعضی از راهکارهای خانگی و طبیعی که هیچ تهدیدی برای آن ها ندارد را آماده کرده ایم تا به وسیله این روش ها بتوانید دندان های خود را سفید کنید.

مسواک زدن و نخ دندان
بهداشت خوب دهان روش امتحان شده و درستی برای زیبا نگه داشتن لبخند شما در بهترین حالت آن است. خمیر دندان به آرامی لکه ها را از سطح دندان های شما پاک میکند. خمیر دندان سفیدکننده با مواد تشکیل دهنده بیشتر همین کار را میکند؛ آنها دندان های شما را سفید نمیکنند فقط لکه ها را پاک میکنند. با نخ دندان از شر مواد غذایی و باکتری هایی که می توانند به صورت پلاک سخت شوند، و باعث شوند دندان های شما مات و تیره تر به نظر برسند، رهایی یابید.

 

مالیدن روغن
این روش در طب آیورودا محبوب است. یک قاشق غذاخوری روغن (مانند روغن کنجد، نارگیل یا روغن زیتون) را به مدت ۲۰ دقیقه “برای بیرون کشیدن” باکتری ها در دهان خود بمالید. مطالعه ای که اخیرا انجام شد، نشان داد که استفاده از روغن نارگیل می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند، اما هیچ دلیل علمی برای تایید اینکه روغن نارگیل موجب درخشش دندان ها میشود، وجود ندارد.

 

جوش شیرین
جوش شیرین علاوه بر کمک به افزایش خمیر، ساینده ملایمی است که لکه ها را از بین میبرد. می توانید از خمیر DIY جوش شیرین استفاده کنید، اما احتمالا با تعویض خمیر دندان با بی کربنات سدیم نتایج بهتری بدست خواهید آورد. مطالعات نشان می دهند مسواک زدن با محصولاتی که حاوی جوش شیرین هستند در طول زمان روی لکه های سطحی تاثیر خواهند داشت.

 

سیب، آناناس، توت فرنگی
مالیک اسید موجود در سیب باعث افزایش بزاق میشود و اسیدها را با خود می برد. خمیر دندان حاوی بروملین، یعنی ترکیب موجود در آناناس، به سفید شدن دندان ها کمک میکند. اما هیچ دلیل معتبری وجود ندارد که نشان دهد خوردن این میوه ها لبخند شما را زیباتر میسازد. توت فرنگی را نیز کنار بگذارید. مطالعه ای در دندانپزشکی ترمیمی نشان داد که مسواک زدن با مخلوطی از این میوه ها و جوش شیرین هیچ اثر سفید کنندگی نداشت. حتی بدتر، اسید سیتریک موجود در توت فرنگی می تواند به مینای دندان، یعنی پوسته خارجی دندان شما آسیب برساند.

 

پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن عامل سفید کنندگی در بسیاری از کیت های سفید کننده خانگی یافت می شود. این ماده در واقع رنگ دندان را تغییر می دهد. مطالعه ای نشان داد مالیدن ژل بدون نسخه با ۶٪ هیدروژن پراکسید بر روی دندان پس از ۲ هفته تفاوت قابل توجهی ایجاد کرد. بطری های ارزان مایع که می توانید از داروخانه ها خریداری کنید معمولا درصد پایین تری هیدروژن پراکسید دارند. و انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید استفاده از این ماده احتمالا قبل از اینکه دندان های شما را سفید کند، لثه های شما را تحریک میکند.

 

سرکه سیب
برخی افراد میگویند برای کمک به از بین بردن باکتری ها و حذف لکه ها قبل از مسواک زدن سرکه غرغره کنید. آنها میگویند با این کار دندان های شما سفیدتر خواهند شد. متاسفانه، هیچ مطالعه ای این ادعا را تایید نمیکند. در حالی که سرکه می تواند طعم و مزه سس سالاد شما را بهتر کند، انتظار نداشته باشید که سرکه سیب دندان های شما را سفید کند.

 

زردچوبه
این ادویه گرم و تلخ که برای خوش طعم کردن غذاها شناخته شده است، یک رنگ طبیعی نیز می باشد که می تواند پارچه سفید را به رنگ طلایی روشن تبدیل کند. ظاهرا، خمیر زردچوبه می تواند دندان تیره رنگ را به رنگ سفید مروارید مانندی تبدیل کند. هر چند از خردل نیز می توانید استفاده کنید. هیچ تحقیق معتبری برای تایید این مسئله وجود ندارد.

 

مراقب آنچه می خورید باشید.
ذره ای پیشگیری بهتر از درمان های متعدد است. خوراکی هایی از جمله توت سیاه و نوشیدنی هایی مانند قهوه و سودا دلیل تیرگی رنگ دندان ها شناخته شده اند، اما لازم نیست که از این خوراکی ها دست بکشید. در حد اعتدال از این خوراکی ها لذت ببرید، و بلافاصله پس از خوردن آنها دهان خود را بشویید بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که این خوراکی ها دندان های شما را تحت تاثیر قرار دهند.
سیگار کشیدن و جویدن تنباکو می تواند باعث ایجاد لکه شود، که دلیل دیگری برای ترک سیگار و تنباکو است.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟