خاصیت مواد غذایی

خاصیت مواد غذایی

آب غوره! متخصصان طب سنتی می گویند در فصل تابستان، صفرا بیشتر از سایر اخلاط بدن برانگیخته می شود و به همین دلیل اختلالاتی در مزاج افراد اتفاق می افتد. از نظر آنها بوی بد بدن هم با این موضوع بی‌ارتباط نیست

به همین دلیل توصیه می‌کنند که با دوری از گرما و تغذیه مناسب، بوی بد تابستانه را کمتر کنید. آنها معتقدند خوراکی‌هایی مثل شربت سکنجبین، لیمو، غوره، هندوانه یا آب آن، آبغوره و میوه‌های ترش و شیرین مانند آلو، آلبالو و گیلاس می‌توانند همراه خوبی برای تابستان شما باشند. از طرف دیگر، نخوردن غذاهای گرم و خشک و پوشیدن لباس‌هایی که جریان هوا به آنها وارد می‌شود، می‌تواند راه‌حل خوبی برای کم کردن بوی بد بدن در این فصل باشد.

تخمه کدو، هندوانه یا آفتابگردان! کدام‌‌شان برای مثانه مفید است؟

تخمه کدو

تخمه کدو! محققان می‌گویند، این تخمه غده پروستات را بزرگ‌تر می‌کند و باعث می‌شود که به مشکلات ادراری مبتلا نشوید. از نظر آنها این مغز، مثانه را تقویت می‌کند و عصاره آن داروی خوبی برای برطرف کردن اختلالات عملکرد مثانه به شمار می‌آید. این تخمه، خاصیت ضد‌افسردگی داشته و به خاطر روی فراوانی که در خود دارد، استخوان‌های شما را از پوکی دور نگه می‌دارد. این تخمه دارای خاصیت ضدالتهابی است و اگر فرزند شما به مشکلات انگلی هم دچار شده، می‌تواند انگل‌ها را از بدن او بیرون کند.

فلفل سیاه، ‌سبز یا قرمز! کدام‌شان دوای آب‌مروارید است؟

فلفل سبز و قرمز

فلفل سبز! محققان می‌گویند، این گیاه دوای کسانی‌است که با مشکلات گوناگون چشم دست و پنجه نرم می‌کنند. از نظر آنها، فلفل‌سبز نه تنها آب مروارید و مشکلات شبکیه را درمان می‌کند بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ضد‌سرطان هم است. این فلفل، چشم را در برابر تاثیر‌های زیان‌آور نور محافظت می‌کند و به معده‌هم در برابر ترشح بیش‌از‌حد اسید، قدرت مقاومت می‌دهد. این گیاه احتمال ابتلا به زخم معده را پایین می‌آورد، ضد‌کلسترول و اشتها آور هم محسوب می‌شود و کالری بسیار کمی هم دارد. پژوهشگران معتقدند، فلفل یک مسکن قوی است و ابتدا سبب تحریک درد می‌شود اما سپس شدت علائم درد را در بدن کاهش می‌دهد.

آلبالو، زرد‌آلو یا گیلاس! کدام‌شان کودکان را قدبلند می‌کند؟

گیلاس

گیلاس! نوع تیره‌رنگ این میوه، منبع غنی پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و اسید سیلیسیک است. ویتامین C موجود در آن، استخوان‌ها و دندان‌های کودکان را تقویت و به رشد قد آنها کمک می‌کند. گیلاس جلوی کم‌خون شدن بچه‌ها را هم می‌گیرد و باعث خونسازی بیشتر در بدنشان می‌شود. این میوه که ضدیبوست هم هست، دستگاه گوارش را کنترل و کارکرد کبد و کلیه‌ها را هم تنظیم می‌کند. اگر هم ‌دنبال یک تب‌بر قوی می‌گردید، آب گیلاس را امتحان کرده و در کنار لذت بردن از طعم خوبش، دمای بدنتان را هم کنترل کنید.

شکلات، آب‌نبات یا آبمیوه! کدام‌شان دوای سفید شدن مو است؟

شکلات

شکلات! کمبود مس در بدن، دلیل اصلی سفید شدن موست و وجود مقدار زیادی از این ماده معدنی در شکلات، می‌تواند آن را به دارویی برای سفید شدن مو تبدیل کند. از نظر محققان، مس در تولید ملانین- منبع رنگ مو- نقش اساسی دارد و اگر بتوانید میزان کافی‌ از این ماده را در بدنتان داشته باشید، رنگ موهایتان همیشه ثابت می‌ماند. شکلات کم شیرین، چاره خوبی برای سفید شدن موست و اگر هم اهل شکلات خوردن نیستید، می‌توانید با خوردن عدس و قارچ، مس مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

سیر، هویج یا پیاز! کدام‌شان حافظه را در پیری تقویت می‌کند؟

هویج

هویج! بتاکاروتن موجود در هویج در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و می‌تواند از زوال عقل در پیری جلوگیری کند. از نظر متخصصان، هویج‌هایی که دارای رنگ تیره‌تری هستند، بتاکاروتن بیشتری را هم در خود دارند و اگر در روز تنها ۵۰ میلی‌گرم از آن را به بدنتان برسانید، از زوال عقلی که احتمال دارد ۱۵ سال دیگر شما را به‌خود دچار کند، ایمن می‌مانید. از نظر آنها، بتاکاروتن اثر استرس که باعث اکسیده‌شدن سلول‌های مغزی می‌شود را کاهش می‌دهد و از این طریق از ذهن شما محافظت می‌کند.

هندوانه، خربزه و دستنبو! کدام‌شان دوای مشکلات تابستانی است؟

هندوانه

هر سه! متخصصان می‌گویند میوه‌هایی که حاوی پتاسیم زیادی‌اند، بهترین همراه روزهای تابستانی هستند. از نظر آنها هندوانه، خربزه و دستنبو سرشار از پتاسیم و آب هستند و گذشته از آن کشمش و خرما هم به دلیل قند بالایی که دارند، می‌توانند مناسب‌ترین خوراکی‌ها در روزهای تابستان باشند. از نظر آنها آب خوردن نمی‌تواند عطش آزار‌دهنده در روزهای تابستان را برطرف کند بلکه میوه‌های حاوی پتاسیم و سبزیجاتی مثل کاهو و خیار، بهترین خوراکی‌ها برای برطرف کردن اثرات کم‌آبی و گرمازدگی به شمار می‌آید.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟