اهمیت دادن به درد دندان بچه ها

اهمیت دادن به درد دندان بچه ها

اگر شاهد ناراحتی دندان و مشکلات مربوط به آن در فرزندتان هستید بهتر است هرچه سریعتر در جهت بهبود فرزندتان قدم بردارید!

کودکان به علت نوع تغذیه شان که شامل غذاهای پرکربوهیدرات می شود و رعایت نکردن بهداشت دهان ـ که ناشی از بی توجهی خانواده ها به ضرورت رعایت بهداشت دهان می شود ـ بشدت در معرض بروز پوسیدگی ها هستند. پوسیدگی دندان در کودکان نیز نظیر بزرگسالان باعث بروز درد می شود، ولی بیشترین شدت درد دندان کودک، به علت گیر غذایی در ناحیه پوسیدگی است که با پاکسازی ناحیه درگیر به طور موقت قابل رفع است.

دکتر مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان با تاکید بر این که اگر درد دندان کودک به دنبال پوسیدگی منجر به آبسه و تورم شود باید با جدیت بیشتری مورد توجه و پیگیری درمانی قرار گیرد، گفت: چنین وضعی از موارد اورژانس در دندانپزشکی کودکان تلقی می شود و باید در اولین فرصت ممکن از سوی دندانپزشک تحت درمان قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر، صدمات دندانی در دوران دندان های شیری نیز باید بشدت مورد توجه قرار بگیرد، چون عوارض ناشی از آن، دندان های دائمی کودک را نیز متاثر خواهد کرد. بی شک هنگام بروز شکستگی دندان شیری کودک، والدین باید آرامش خود را حفظ کنند تا از تحمیل استرس بیشتر به کودک خودداری شود. البته درصورتی که شکستگی جزئی و در حد پریدگی لبه دندان باشد اقدام اورژانسی لازم نیست. وی تاکید کرد: در صورتی که شکستگی بیش از یک میلی متر باشد با توجه به این که علاوه بر شکستگی مینای دندان، احتمال درگیری عاج و عصب دندان نیز وجود دارد باید در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کرد. در این موارد، دندانپزشک علاوه بر این که توصیه می کند به مدت دو هفته از غذاهای نرم استفاده شده و بهداشت دهان در این دوره بیش از پیش رعایت شود به درمان های لازم برای کودک نیز اقدام می کند.

 

 

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟