دورکردن سرطان با اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان

دورکردن سرطان با اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان

آیا می دانستید با مسواک زدن می توانید از شر سرطان های خطرناک در امان بمانید و به آنان مبتلا نشوید اگر بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت کنید هرگز در خطر ابتلا به این بیماری ها قرار نمی گیرید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت:مطالعات متعدد انجام شده در کشور نشان می دهد که رعایت بهداشت دهان و دندان که روزانه با یک یا دوبار مسواک زدن می تواند انجام شود و در ایران بسیار ضعیف است یکی از عوامل موثر در افزایش سرطان های دستگاه گوارش به شمار می آید.

دکتر رضا ملک زاده در هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه با اشاره به قابل پیشگیری بودن بسیاری از سرطان ها، افزود: تشویق و ترغیب مردم برای رعایت اصول پیشگیری از سرطان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد:باید مردم را به رعایت اصول پیشگیری از سرطان تشویق کنیم از این اصول می توان به پرهیز از مصرف سیگار و تنباکو و به خصوص قلیان اشاره کرد.

ملک زاده با اشاره به اینکه تریاک عامل بسیار مهمی در ابتلا به سرطان های گوارشی به شمار می رود، اضافه کرد: اگر فقط دو اصل پرهیز از استعمال دخانیات و تریاک رعایت شود، نزدیک به ۳۰ درصد از سرطانها قابل پیشگیری هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت وزن مناسب اصل دیگری در پیشگیری از بروز سرطان است. افراد باید سعی کنند از چاقی به ویژه چاقی مفرط پرهیز کنند و وزن خود را در محدوده مناسب و متعادل نگه دارند. این کار با رعایت رژیم غذایی میسر می شود به خصوص مصرف بیشتر سبزی ها و میوه ها به جای مصرف زیاد برنج و نان و چربی هایی که در مواد غذایی ما وجود دارد.

ملک زاده گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان موضوع بسیار مهم دیگری در این حوزه است. مطالعات متعدد صورت گرفته در کشور نشان داده است عدم رعایت بهداشت دهان و دندان که با روزانه یک یا دوبار مسواک زدن می تواند انجام شود و در ایران بسیار ضعیف است یکی از عوامل موثر در افزایش سرطان های دستگاه گوارش به شمار می آید، البته مصرف نمک زیاد نیز ازعوامل دیگر است.

وی ادامه داد: مطالعات مختلف در جهان نشان داده است که نزدیک به ۵۰ درصد از سرطانها قابل پیشگیری است. همچنین امروزه با وجود متخصصان کافی و زبده برای معالجه سرطان و همچنین دستگاه های اشعه درمانی و امکانات شیمی درمانی بسیار پیشرفته در کشور می توانیم نزدیک به ۵۰ درصد از سرطان ها را پس از بروز درمان کنیم و پیش بینی می شود با پیشرفت های علمی تعداد بیشتری از سرطان ها قابل درمان شوند.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟