لمینت دندان

لمینت دندان

لمینت دندان گزینه ی مناسب با هزینه ی نسبتا پایین تر برای کسانی است که زیبایی ظاهری دندان های خود را از دست داده اند. لمینیت یا لامینت مدتیست که جای خود را در میان عمل های زیبایی باز کرده است و از همین رو تصمیم گرفتیم که توضیحات کاملی در رابطه با لمینیت یا ونیرها بدهیم. عمل لامینت توانسته تا نیاز بسیاری از افراد در زمینه ی زیبایی دندان را تامین کند

عمل لمینت چیست، چرا و چگونه انجام می شود

لمینت کردن با هدف زیباسازی دندان انجام می شود و برای درمان مشکلات دندان نیست. این عمل می تواند نقایص دندان، لک و  پریدگی قسمتی از دندان را پوشش دهد علاوه بر این، برای کسانی که تمایل به تغییر رنگ دندان های خود دارند نیز این عمل پیشنهاد می گردد.

عمل لمینیت دندان دو نوع است که هریک را در ادامه توضیح می دهیم.

لمینت سرامیکی :

لایه ی نازک دو میلیمتری پس از تراشیدن، روی دندان قرار می گیرد. این لایه از جنس پرسلن چینی است. این لایه در ابتدا قالبگیری می شود و لازم به ذکر است که در اکثر مواقع بدون بروز هیچگونه حساسیتی است.

لمینت کامپوزیتی :

این عمل نسبت به لامینت سرامیکی، عمل ساده تری است. در این روش نیازی به تراشیدن دندان نیست، علاوه بر آن قالب گیری نیز صورت نمی گیرد. این نوع لمینیت با استفاده از اشعه، روی دندان قرار می گیرد. لمینت کامپوزیتی دندان برای زمان هایی که آسیب دیدگی دندان کم باشد و جهت جلوگیری از زیاد شدن مشکل مناسب است.

روش لمینیت روش مناسبی برای زیبایی دندان هست یا خیر؟
این روش هم جز یکی از روش های زیبایی دندان محسوب می شود که این روش برای بعضی از بیماران توصیه می شود. روش لمینت به این صورت است که تراش مختصری روی سطح رویی دندان ها داده می شود، بعد از آن قالب گرفته و به لابراتوآر ( این لابراتوآرها به طور تخصصی این کار را انجام می دهند) فرستاده می شود. در لابراتوآر یک لایه نازکی که شبیه به ناخن دست است، می سازند و آن را توسط یک چسب مخصوص روی دندان بیمار نصب می کنیم. با این روش دندان کمی زیباتر ، سفیدتر و برجسته تر از حالت اولیه خود نمایان می شود.

لمینت تا چه زمانی روی دندان ها ماندگار است؟
معمولا استحکامی لامینیت بین ۵ تا ۱۰ سال پیش بینی شده است. البته چون لامینیت یک جسم خارجی است و توسط چسب های مخصوص روی دندان چسبیده می شود، مقداری نیاز به مراقبت ها توسط خود بیمار دارد.

برای سالم نگه داشتن لامینیت باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟
•  نخ دندان بزنید و مسواکتان را هیچ وقت فراموش نکنید.
•  برخی از دهان شویه‌های حاوی فلوراید روی لامینت تاثیر منفی دارد. بنابراین قبل از استفاده از دهان شویه باید با دندانپزشک مشاوره به عمل آید.
•  از وارد کردن نیروهای شدید به لامینیت‌ها و همچنین از جویدن ناخن، یخ، تخمه و دیگر مواد سخت خودداری کنید.

چه افرادی بهتر است از لمینیت استفاده نکنند؟
•  وقتی ضخامت مینای دندان به اندازه کافی نباشد
•  در صورتی که بهداشت دهانی فرد ضعیف باشد.
•  در بیمارانی که مشکل دندان قروچه دارند یا عادت دارند که چیزهای سخت را بجوند.

آیا روش لامینیت می تواند جایگزین ارتودنسی محسوب شود؟
با لامینیت مواردی از نامرتبی دندان را می‌توان درمان کرد  البته بازهم نیاز است که معاینات لازم انجام شود. اما در اکثر اوقات اگر مشکل نامرتبی دندان ها ناشی از خود دندان باشد نه از فک می توان با کمک لامینیت دندان ها را مرتب کرد. اما اگرفک‌ها عقب جلو باشند یا به خوبی روی هم جفت نشوند نمی‌توان با درمان زیبائی کاری انجام داد.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟