دانستنی های مهم پس از کشیدن دندان

دانستنی های مهم پس از کشیدن دندان

اگر به تازگی دندانتان را کشیده اید بهتر است به توصیه های پزشکتان در زمینه مراقبت های پس از کشیدن دندان توجه کنید در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم

کشیدن دندان بخصوص دندان‌های کرسی و عقل در برخی افراد می‌تواند بسیار اضطراب‌آور باشد. البته منظور ما اضطراب زمان کشیدن دندان و درد پس از آن نیست، بلکه خونریزی پس از کشیدن دندان است که گاهی از سوی دندانپزشک نحوه کنترل آن و مراقبت‌های لازم پس از جراحی توصیه نمی‌شود.

در بیشتر موارد وقتی فرد دندان می‌کشد پس از رسیدن به منزل، بلافاصله گاز روی جراحت را بر می‌دارد و دهان را شست وشو می‌دهد غافل از این که چنین کاری به خونریزی و تاخیر در بهبود و ایجاد درد بیشتر در موضع منجر می‌شود.

چه باید کرد؟

گاز روی زخم را تا دو ساعت روی ناحیه بگذارید و آب دهان را به‌طور معمول قورت دهید و چیزی نخورید. از تعویض گاز و شست‌وشوی دهان در این مدت خودداری کنید.

در مدت دو ساعت با گذاردن کیسه یخ روی صورت در ناحیه عمل به کاهش درد، تورم و خونریزی کمک کنید.

تا شش ساعت پس از کشیدن دندان، خونریزی خفیف طبیعی است، اما در صورت خونریزی شدید بر موضع جراحی مجدد گاز استریل قرار دهید و تا دو ساعت فشار ملایمی روی آن بیاورید و باز هم از کیسه یخ استفاده کنید.

دو تا سه روز پس از کشیدن دندان بروز تورم و کبودی طبیعی است که بتدریج کاهش می‌یابد. برای کنترل درد می‌توانید از مسکن استفاده کنید.

در روز جراحی از خوردن، نوشیدن غذاها و مایعات گرم خودداری کنید و تا یک هفته پس از کشیدن بهتر است از جویدن غذا روی ناحیه خودداری کنید.

بروز تب تا یک درجه پس از جراحی و وجود لایه سفید روی محل زخم نشانه عفونت نیست.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟