کمک به شیرخوار در روییدن دندان

کمک به شیرخوار در روییدن دندان

برای کمک به اطفال در زمینه درآمدن دندان های شیری چه کارهایی می توانیم انجام دهیم برخی روش های جالب و مفید وجود دارند که می توانند برای کم کردن درد دندان اطفال بسیار مفید باشند
کودکان هنگام رویش دندان‌های شیری درد و آزردگی بسیاری را تجربه می‌کنند. والدین همواره بدنبال راهی برای آرام کردن درد ناشی از رویش دندان‌ها هستند.

یکی از روش‌ها استفاده از ژل‌های بیحس کننده است اما بسیاری والدین موافق استفاده از این ژل‌ها نیستند بخصوص زمانی که عوارض نادر ولی جدی آن‌ها را متوجه می‌شوند.
در سال‌های گذشته که ژل‌های بیحس کننده نبود والدین از روش‌های طبیعی برای کاهش درد رویش دندان‌ها استفاده می‌کردند. خوشبختانه روش‌های طبیعی بسیاری برای والدینی که نمی‌خواهند از این ژل‌ها استفاده کنندا در دسترس است.
در زیر به چند نمونه از این روش‌ها جهت آرام کردن درد رویش دندان کودکان اشاره می‌شود.
۱. رینگ دندانی یخ زده: وسایل سرد همانند دندانی (وسیله‌ای پلاستیکی جهت تسهیل رویش دندان‌ها) درد رشد و رویش دندان‌ها را کم می‌کند.
۲. هویج و موز یخ زده: موز یخ زده روش درمانی شیرینی برای لثه‌های ملتهب و آسیب دیده کودکان است. اگر کودک شما هویج یخ زده را گاز بزند فقط تکه‌هایی از آن در هر بار جویدن جدا می‌شود.
نکته: هرزمان که به کودک خود چیزی برای خوردن می‌دهید باید در تمام مدت کنار او باشید تا ناگهان پریدن تکه‌ای در گلویش باعث خفه شدن وی نشود.
۳. یک قاشق کوچک سرد فلزی: می‌توانید تعدادی قاشق را در یخچال نگه داشته یا یک قاشق فلزی را در آب یخ بگذارید کودک شما که در حال دندان در آوردن است می‌تواند آن را جویده و درد لثه ملتهب و آزارنده‌اش کاهش پیدا کند.
۴. استفاده از دستمال مرطوب خنک: بعضی از والدین متوجه می‌شوند که کودکانشان از جویدن دستمال مرطوب یخ زده لذت می‌برند و آزردگی لثه‌شان کاهش می‌ابد.
۵. میوه خشک شده: بسیاری از والدین طرفدار استفاده از سیب خشک شده برای راحت‌تر کردن رویش دندان‌ها هستند. فقط در نظر داشته باشید که میوه خشک شده را نباید به مقدار خیلی زیاد استفاده کنید چرا که می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود.
۶. تکه‌های کوچک یخ درون جوراب کودک: تعدادی از والدین متوجه شده‌اند که قرار دادن تکه‌های کوچک یخ درون جوراب کودک و سپس گره زدن جوراب می‌تواند روشی ایمن برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه بدون خطر یخ زدن بیش از حد لثه‌های کودک باشد.
۷. به آرامی لثه‌های کودک خود را با انگشتانتان ماساژ دهید: نگه داشتن کودک و ماساژ دادن لثه‌های او می‌تواند آرامش را برای کودک در این دوران سخت فراهم کند فقط احتمال دارد کودک انگشتان شما را گاز بگیرد گرچه خیلی آزاردهنده نیست.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟