ایا دندان قروچه به درمان نیاز دارد؟

ایا دندان قروچه به درمان نیاز دارد؟

اگر دوست دارید درباره دندان قروچه اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورید و بدانید دلایل بوجود آمدنش چیست در ادامه مطلب بخوانید
محققان نشان داده‌اند که یکی از علل مهم و پنهان دندان قروچه کردن افراد، ریشه در مشکلات ستون فقرات و کمر دارد.

مشکل دندان قروچه مشکلی است که تقریبا بیش از نیمی از افراد جهان درگیر آن‌ هستند. گاهی اوقات منظم نبودن دندان‌ها، مشکلات فک، رشد نامتانسب فک و دندان، برنامه غذایی نامناسب، استرس، فشار روحی و همچنین مشکلات مربوط به دهان و دندان علت دندان قروچه است و در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی و میانسالی امری بسیار متداول است.
توجه به این نکته مهم است که تنها وظیفه دندان‌ها در فک جویدن و مسائل مربوط به گوارش نیست بلکه دندان‌ها نقش مهمی را در حمایت از جمجمه، ستون فقرات و قورت دادن غذا ایفا می‌کنند. گاهی اوقات قرارگیری نامنظم و نادرست دندان‌ها در فک سبب انحنا در ستون فقرات می‌شود و یا حتی ناشی از آن است و به همین ترتیب گاهی اوقات علت اصلی نامتناسب بودن دندان‌ها و فک ریشه در مشکلات پشت و کمر دارد.
اگر فک پایین به درستی توسعه نیافته باشد و خیلی جلو یا خیلی عقب قرار گرفته باشد، دندان‌ها نمی‌توانند به طور منظم در فک جا بگیرند و فرد مدام دچار مشکل دندان قروچه می‌شود و از طرف دیگر ممکن است بر حالت بدن فرد نیز تاثیرهای منفی بر جای بگذارد.
در واقع نامتناسب بودن فک سبب می‌شود که راه عبور هوا در دهان تغییر کند و عبور هوا به داخل و درون به سختی انجام شود و تنفس، جویدن، هضم غذا، قورت دادن و حتی صحبت کردن فرد نیز دستخوش مشکلاتی شود. در نتیجه می‌توان گفت که رابطه میان عدم تناسب در شکل‌گیری ستون فقرات و فک می‌تواند رابطه‌ای دوسویه باشد که یکی از مهم‌ترین علل دندان قروچه‌های گاه و بیگاه افراد محسوب شود که خود از آن بی‌خبر هستند.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟