بررسی روکش های مختلف برای دندان

بررسی روکش های مختلف برای دندان

از چه نوع روکشی برای دندانمان استفاده کنیم بهتر است مشکلات مختلف لثه و التهابات ناشی از استفاده از کدام نوع روکش کمتر خواهد بود روکش زیرکونیا ، روکش‌های پی‌اف‌ام برای مناطق مختلف دندان به کار برده می شوند که در ادامه مزیت های استفاده از  هریک را خواهیم گفت.

دکتر نوژن نوچی،جراح دندانپزشک: روکش‌ها شاخه‌های مختلفی دارند؛ یک نوع از روکش‌ها چینی و فلزی است که اصطلاحا پی‌اف‌ام نامیده می‌شود. فلز وظیفه تامین مقاومت دندان‌ها را برعهده دارد و چینی که دارای مواد پرسلن است به‌عنوان یک عامل زیبای دراین بخش به کار گرفته می شود.

دکتر نوژن نوچی،جراح دندانپزشک:

روکش‌ها شاخه‌های مختلفی دارند؛ یک نوع از روکش‌ها چینی و فلزی است که اصطلاحا پی‌اف‌ام نامیده می‌شود. فلز وظیفه تامین مقاومت دندان‌ها را برعهده دارد و چینی که دارای مواد پرسلن است به‌عنوان یک عامل زیبای دراین بخش به کار گرفته می شود. شاخه دوم در مناطقی از دندان به کار گرفته می‌شود که بیشتر به چشم می‌خورد، به‌همین خاطر از به‌کارگیری فلز در آن ممانعت شده است، زیرا علاوه بر اینکه شاخه اول یا همان پی‌اف‌ام‌ ممکن است از زیبایی دندان بکاهد گاهی منجر به التهاب لثه می‌شود و گاهی هم ممکن است لثه منقش به اکسید فلز شده باشد و فرد می‌پندارد که دچار التهاب لثه شده است در صورتی که این بدرنگی‌ها ناشی از فلز پی‌اف‌ام است.

در مجموع چه ملاک‌هایی برای به‌کارگیری روکش در‌نظر گرفته می‌شود؟    

 در مناطقی که زیبایی مطرح نیست به‌عنوان مثال در دندان خلفی قادر به استفاده از روکش‌های پی‌اف‌ام هستیم ولی در مواضعی که بیشتر به نظر می‌رسد، اگر از پی‌اف‌ام یا حتی تمام فلز استفاده کنیم کج‌سلیقگی محسوب می‌شود. علاوه بر موارد فوق اگر توامان خواهان زیبایی‌ و مقاومت باشیم روکش زیرکونیا می‌تواند گزینه مناسبی باشد. زیبایی و عدم آسیب‌پذیری تحت سخت‌ترین فشارها‌ از‌جمله مزیت‌هایی است که روکش زیر‌کونیا به‌همراه دارد.   

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟