باطل شدن روزه و آمپول بی حسی دندان

باطل شدن روزه و آمپول بی حسی دندان

زدن امپول بی حسی دندان باعث باطل شدن روزه می شود؟ یکی از مشکلاتی که در ماه رمضان پیش می آید، مسائل مربوط به دندان و  دندانپزشکی است. بعضی مواقع پیش می آید که با اینکه روزه هستیم مجبور هستیم به دندانپزشک مراجعه کنیم. در این موارد تکلیف چیست؟ آیا روزه ی ما با انجام عملیات دندانپزشکی باطل می شود.

مراجع تقلید بر این عقیده اند که افراد روزه دار از آمپول هایی که به جای غذا استفاده می شود خودداری کنند اما تزریق آمپولی که عضو را بی حس می‌کند یا به عنوان دارو به کار می‌رود، در مدت روزه داری اشکال ندارد. پس بی حسی دندان روزه دار باعث ابطال روزه اش نمی شود.

 

حکم استفاده از نخ دندان در زمان روزه داری

 

اگر روزه دار از روی عمد، ذرات گیر کرده میان دندان‌ها را فرو ببرد، روزه اش باطل می‌شود. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید پس از صرف سحری حتما از نخ دندان استفاده کنید.

اگر در حین زمان روزه داری خواستید از نخ دندان استفاده کنید سعی کنید از هر قسمت نخ بیش از یک بار استفاده نکنید؛ چرا که رطوبتی که جذب الیاف نخ شده است، در صورت بیرون آوردن نخ از دهان، رطوبت خارجی محسوب می‌شود و در صورت آمیختن دوباره آن با بزاق و فرو دادن آن، روزه شما را باطل می‌کند.

بهتر آن است که از نخ‌های دندان بدون طعم و اسانس استفاده کنید تا شبهه‌ای در روزه‌تان به وجود نیاید.مسواک زدن روزه دار چه حکمی دارد؟

 طبق نظر مراجع، مسواک زدن در ماه رمضان با خمیر دندان در حالت روزه اشکال ندارد، مشروط بر اینکه روزه دار از فرو دادن آب دهان  پرهیز کند. اما اگر بدون خمیر دندان هم دندان‌ها را مسواک می‌کنید، باید توجه داشته باشید که یا مسواک را از دهان خود خارج نکنید و یا رطوبت دهان را فرو ندهید.

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟