مقابله با امراض دیابتی برای سلامت دهان و دندان

مقابله با امراض دیابتی برای سلامت دهان و دندان

از تاثیرات منفی دیابت بر ابتلا به امراض دهان و دندان چه میزان اطلاع دارید مشکلات لثه و دهان و دندان با بالارفتن سطح قند خون تشدید خواهند شد تشخیص و درمان زودهنگام بیماری لثه  بسیار حائز اهمیت است بهتر است به توصیه های متخصصین و دندانپزشکان در این باره بیشتر دقت کنید .

شاید اگر دندان‌پزشک به شما بگوید که ممکن است دیابت نوع ۲ داشته باشید، تعجب کنید. اما تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که بیماری شدید لثه احتمالاً یکی از نشانه‌های مرض قند است.

در این مطالعه معلوم شد که نزدیک به یک نفر از هر پنج نفر مبتلا به بیماری شدید لثه، به دیابت نوع ۲ دچار بود و خودش نمی‌دانست. به گفته محققان این یافته‌ها بیانگر آنند که مطب دندان‌پزشک می‌تواند مکان خوبی برای غربال‌گری از نظر پیش‌دیابت یا دیابت نوع ۲ باشد.
دکتر ویجناند تیوو، رئیس کلینیک لثه مرکز آکادمیک دندان‌پزشکی در شهر آمستردام هلند و مؤلف این مطالعه، گفت: «بدانید که بیماری‌های دهان، علی‌الخصوص بیماری شدید لثه، می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای مثل دیابت باشد.»
تیوو افزود: «تشخیص و درمان زودهنگام بیماری لثه و دیابت با جلوگیری از عوارض بعدی، باعث فایده رساندن به مریض می‌شود.»
دیابت یک اپیدمی جهانی است. در سال ۲۰۱۰ تخمین زده شد که ۲۸۵ فرد بالغ در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند. به گفته مؤلفان این مطالعه، انتظار می‌رود که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۵۵۲ میلیون نفر افزایش یابد. حدود یک سوم از مبتلایان به دیابت نمی‌دانند که به این بیماری دچارند

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟