محافظت از مسواک در برابر آلودگی

محافظت از مسواک در برابر آلودگی

بهتر است از مسواکتان در برابر آلودگی های محیطی مختلف محافظت کنید. در صورتی که انواع باکتری های آلوده روی مسواک باشند وارد دهان شما شده و موجب ابتلای شما به بیماری های مختلف خواهند شد. جایی که مسواک در آن نگهداری می شود بسیار مهم و حائز اهمیت است. توالت و حمام مکان هایی هستند که می توانند مسواک شما را آلوده کنند

آیا می‌دانید چه چیزی در مسواکتان نهفته است؟ به گفته محققان دانشگاه انگلند منچستر مسواک شما می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری را در خود پنهان نگه دارد. اما نگران نباشید.

مهم این است که به یاد داشته باشید آنچه که با مسواک زدن از دهانتان خارج می‌کنید باکتری است؛ پس شما همواره در حال به جا گذاشتن باکتری روی مسواک خود هستید.

اما سؤال اینجاست که آیا مسواکتان می‌تواند شما را مریض کند؟ محققان می‌گویند احتمالاً نه. صرف نظر از اینکه چقدر باکتری در دهان شما زندگی می‌کند یا با مسواک به آن وارد شده، سیستم دفاعی بدن شما به صورت طبیعی انقدر‌ها قوی هست که به سادگی موجب سرایت عفونت از مسواک در دهان شما نشود.

هیچ مدرک واقعی هم وجود ندارد که نشان دهد قرار دادن مسواک در حمام و در محل مخصوص مسواک‌ها مضر است و نمی‌دانیم دقیقاً کدام باکتری‌ها در حال تبدیل شدن به عفونت هستند.

اما بهتر است در مورد نگهداری مسواکتان و اینکه چقدر به توالت نزدیک است حساس باشید. همانطور که ظرف و ظروف خود را نزدیک توالت نگه نمی‌دارید تا حد ممکن مسواکتان را هم از توالت دور نگه دارید. توالت‌ها پر از باکتری‌هایی هستند که در هوا پراکنده می‌شوند.

همچنین نگه دارنده‌های مسواک هم به دلیل نزدیکی به توالت‌ها، آنهم امروزه با کوچک‌تر شدن بیشتر خانه‌ها، جز کثیف‌ترین وسایل خانه هستند. این را می‌توانید از جرم‌های روی محل مسواک‌ها هنگام تمیز کردن دستشویی و حمام متوجه شوید.

برای محافظت از مسواک، پس از مسواک زدن از خشک بودن آن مطمئن شوید تا باکتری‌ها که عاشق رطوبت هستند، فرصت رشد نداشته باشند. مسواک را سر بالا در جایش بگذارید. 

نظرات مشترکین
طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت توسط گروه طراحی و برنامه نویسی پویا
نیاز به مشاوره دارید؟